Balatonfüred 2.nap ÉS 200. bejegyzés!

(hahh nemis volt olyan vészesen hideg 😀 bevállaltuk!:D jaés most legalább láthatjátok a kisbálna testemet..:P)

Tegnap ugyebár azt írtam, hogy ma reggel lehet megyek kondizni…hát ez úgy indult, hogy elteveztem, hogy felkelek 7kor, aztán akkor kb 8ra le is tudom a reggeli kondit és utána lehet menni reggelizni fél9körül. Hát 7kor csörgött az ébresztő, aztán inkább átállítottam 8ra, gondoltam ma inkább kialszom magam, mert a héten mindennap 7kor vagy 6kor/5:45kor keltem, ami azért fárasztó, főleg ha az ember lánya fentvan ilyen fél1ig éjszaka 😀

Ebből egyébként semmi probléma nem volt, holnap sem fogok felkelni előbb, mert úgyis van idő bőven arra, hogy itt délelőtt kondizzak még korizás előtt.

R: tojásrántotta, kb 20g sajt, 2virsli, 1lecsókolbász, soksok kígyóubi,kis hagyma,paradicsom, 1,5 magos zsemle, kb 3dl kávé üresen…összesen:kb 500kcal  50g ch

T-E-U:  1marék kesudió, 1pohár forralt bor(korizásközben jóvolt:P)…összesen kb 300kcal  30g ch

V: 4sz. zöldborsós natúr szelet/konkrétan borsó+natúr sülthusi:D/, kb 4ek. rizs, pár szál sültkrumpli, 3db savanyú ubi…összesen: kb 500kcal  40g ch

V2(esti edzés után): fehérjeturmix/3dl víz, 3kanál fehérjepor/…összesen: 110kcal 0,7g ch

Napi összes: 1410kcal   120,7g ch…persze a pontos számokat nemtudom, de én ennyinek éreztem. Amúgy a bőséges reggeli miatt egészen vacsiig nem voltam éhes, teljesen jól elvoltam egésznap. Persze vacsizni már 6kor szoktunk ám, nem nagyon későn vagy ilyesmi 🙂

A mai edzés jó sok volt. Reggeli után kb 1-1,5órával lementünk anyával kondizni. Nyomtam 30percet ellipszis tréneren..a gép szerint 11,4km-t mentem, 22-23km/h sebességgel átlagban(utolsó percet megnyomtam és 28km/h-val toltamneki:D), 260kcal-t égettem.  Ezután még 10percet lépcsőzőgépeztem. Kondi után lementünk az uszodába, úsztam 1024m-t 30perc alatt, illetve 30percet voltunk az infraszaunában is(ha tényleg igaz ami az előző bejegyzésben van, akkor ez 900kcal:O) Később délután, kb 3kor elmentünk korizni..sajna már kezd olvadni a jég a balatonon, így egy kisebb rész volt csak elkerítve ahol korizni lehetett. Másfél órát koriztunk, csakkúúúgy süvítettem! Ahhoz képest, hogy 2éve koriztam utoljára, jóvolt 😀 Öcsémet is toltam egy darabig a fakutyával, így mégnehezebb volt a korizni, szal mégtöbb edzés  😀

Úgy terveztem, hogy Enikő mai edzéstervét is megcsinálom, popsi-comb edzés lett volna, dehát ma annyit sportoltam, hogy szerintem felért egy olyan edzéssel. Azért majd ha hétvégén esetleg épp lesz egy kis időm, szerintem megcsinálom, ne maradjon már ki 🙂

Kiszámoltam a kalóriaégetés kalkulátorral, hogy a mai edzésekkel együtt mennyi kalóriát égettem(az is bennevan ami még csak terv). DURVA: 30perc ellipszistréner: 260kcal, 10perc lépcsőzőgép: 71kcal, 30perc úszás: 213kcal, 30perc infra szauna: 900kcal(?), 90perc kori: 744kcal,10 perc lépcsőzgép: 71kcal, 20perc futás:260kcal, 20perc infraszauna: 600kcal…összesen: 3028kcal 3119kcal…infraszauna nélkül: 1678kcal 1619kcal…még ígyis bővenjó..szóval amit ma megettem azt simán ledolgoztam asszem..ha a szaunás dolog igaz akkor meg aztán főleg(bár van ahol azt olvastam 30p szauna 300kcal…ez reálisabb és még ígyis jólenne:D) :O   (már update-eltem az esti reális adatokkal:P)

Korizás után hazaértünk és kb negyedóra múlva jött is a vacsi…na persze megint soksok finomság, de most jókislány voltam és töltöttkáposzta meg rántotthusi-sültkrumpli kombó helyett az egészségesebbet ettem, süti persze megint kihagyva 🙂

Nemsokára még lemegyünk kondizni-uszizni…szerinem futok, bár még nemtomm, hogy intervall legyen-e vagy sima futás(20p 10km/h-val+ 10perc lépcsőzőgép), majd kitalálom és később update-elek…usziban pedig megint úszkálok kicsit, meg szerintem szaunázunk is anyával(20percvolt a szauna). Ja és fél10kor megyek egyet szolizni is(6percvolt..kicsiben kell kezdeni:D)…valami színem is lehetne már..:D

Jó kis nap volt ez, eléggé lefárasztott, de teljesenmegéri!..Holnap jövökmegint, szép estét 🙂

30perc infraszuna 900kalória? :O Jó lenne, ha igaz lenne..:D

Az infraszauna használata a szépségápolásban

  • Az infraszauna használatának leglátványosabb hatása: a bőr megfiatalítása. Az infravörös sugárzás kiválóan alkalmas a bőr vérellátásának serkentésére, ami döntő fontosságú a szép, fiatalos, puha bőr kialakulása szempontjából. A mélybe hatoló megtisztulás következtében a bőr megszabadul a szennyeződésektől és az elhalt sejtektől, ennek következtében az infraszauna használata kiküszöböli a bőr érdességét, zsengévé és lággyá teszi azt, erősíti rugalmasságát, javítja szerkezetét. Ugyanakkor alkalmas akne, ekcémák, pikkelysömör, égési sebek és egyéb bőrsérülések kezelésére, a nyílt sebeket is gyorsabban és kevesebb hegképződéssel gyógyítja.
  • Fogyasztás : infraszaunában 30-40 perc alatt 6-800 kilokalóriát lehet elégetni! Összehasonlításul néhány sport kalória felhasználása, Kcal/órában: evezés vagy maratoni futás – 800, squash – 680, úszás vagy kocogás – 400, tenisz – 330, kerékpározás – 300, gyaloglás vagy golfozás – 200. Ezekből az adatokból is látható, hogy az infraszaunázással ugyanolyan gyors fogyasztó hatás érhető el, mint olyan megerőltető sportokkal, amelyeket csak rendkívül jó erőnléti állapotban lévő személyek tudnak űzni.
  • Cellulit (narancsbőr) megszüntetése : a cellulitisz a laza kötőszövet gyulladása, melynek következtében vízből, zsírból és salakanyagokból álló gélnemű réteg rakódik le a bőr alatt. Az infravörös sugárzás hatására a test izzadással megszabadul az említett káros anyagoktól, a bőr egyensúlyba kerül.

Az Infraszauna használatának előnyei
(a hagyományos forrólevegős szaunával szemben)

Az infraszauna jótékony hatásai
  • 1. Kedvezőbb hőmérséklet : az infravörös hő kabin használata sokkal kellemesebb érzés, mert alacsonyabb, 40-60 o C-os hőmérsékleten fejti ki ideális hatását. A hagyományos szauna a hő közvetlen formájával dolgozik, jóval magasabb hőmérsékleteken: meleg levegő vagy gőz keringésével, ezek bőrre gyakorolt közvetlen hatásával. Az infraszaunánál viszont a bőr és a bőr alatti szövetek nincsenek túlzottan magas hőhatásnak kitéve, mert a sugarak mélyen behatolnak a bőr alá, a test szöveteibe, így a normális testhőmérséklethez sokkal közelebb álló hő belülről kifelé gyakorol nyomást.
  • 2. Jobb méregtelenítő hatás : a fentiek következtében az izzadás mennyisége kb. háromszor annyi, mint a hagyományos, magas hőmérsékletű szaunákban. A kiizzadt verejtékben a belülről kifelé irányuló hőhatás következtében kb. 3-7-szer nagyobb mennyiségű nem vízjellegű összetevő található, a mélyen fekvő testszövetek jobb elérhetősége által a méregtelenítő hatás 20-60-szorosa a hagyományos szaunáénak.
  • 3. Szélesebb körű használhatóság : sok olyan esetben, amikor a hagyományos szauna a fejet is érő hőterhelés és a magasabb hőmérséklet miatt nem használható, az infraszaunát lehet használni, mert egyrészt itt a fej a kabinon kívül helyezkedik el, másrészt a szervezetet érő hőhatás sokkal közelebb van a normális testhőmérséklethez.
  • 4. Nagyobb hatékonyság testformálás, fogyókúra esetén : az infraszaunával 2,5-szer rövidebb idő alatt érünk el azonos kalória felhasználást. A készülék 30 perces használatával 900 kalória veszteséget lehet elérni, amit vízfogyasztással nem vesz vissza a szervezet (ez kb. 15 km-es futótréningnek felel meg). A kúraszerű, vagy tartós használat a zsírcsoportokat fellazítja, a nyirokfolyadékok intenzív keringtetésével az izomzatot átrendezi: az alakot ideálisan átformálja.
  • 5. Szépségápolás : a pórustisztító és sejtregeneráló hatás következtében, a bőr egy 10-15 kezelésből álló kúra alatt 5-10 évet fiatalodik. Ez az infraszauna használatának leglátványosabb külső hatása.
  • 6. Sport : kiválóan alkalmazható – különösen teremsportoknál, vagy rossz időben, a szabadban végzett tréning helyett – bemelegítésre, a sportsérülések elkerülésére.
  • 7. Az energiaszint növelése : a méregtelenítő funkció közvetlen következménye, hogy az egész szervezetre stimuláló hatása van. Energiaszintünk, szellemi és fizikai teljesítményünk az élet minden területén növekszik. Sokkal kevésbé leszünk fáradékonyak, testi-lelki tűrőképességünk és fájdalomküszöbünk jelentősen megnő.
  • 8. Betegségmegelőzés : az immunrendszer erősítése sokkal hatékonyabb. Könnyebben elkerüljük az allergiát, megfázást, influenzát, egyéb megbetegedéseket. Ha a betegséget mégis megkapjuk, sokkal hamarabb kigyógyulunk belőle.
  • 9. Gyógyítás : az infravörös spektrumnak az a része, amelyet az infrakabin kisugároz, igen nagy számú terápiás hatást ölel fel. Az Általános Tájékoztató c. összeállításunkban soroltunk fel, a teljesség igénye nélkül számos olyan betegséget, amelyek gyógyítására az infravörös hő kabin kiválóan alkalmas. Az infravörös hő kabinok gyógyító hatásával foglalkozó külföldi orvosi szakirodalom igen terjedelmes.