Szerda és edzés

Uhh..hát a tegnapi lábsúlyos popsi edzéstől ma olyan izomláz van a seggemben, hogy atyavilág 😀 Durva, de legalább tudom, hogy van izom ottis…és így lesz szép formás 🙂 🙂 A karomat is érzem kicsit, ugyebár a tegnapi Péntek Enikő torna 🙂 Na viszont a tegnap esti asszonytorna valami írtó szar volt. Konkrétan én meg sem éreztem, hogy csináltunk valamit. Na nem azért, mert én olyan kibebaszottmód kemény vagyok, hanem mert ez a nő aki tegnap tartotta….hát én nemtudom honnan szedte ezeket a mozdulatsorokat, de én még eddig ilyet sehol senkitől nemláttam, pedig tornáztam már pár edzésformára különböző edzőkkel. Ez viszont kb olyan volt, mint valami hosszú bemelegítés..őszintén szólva én az elején még azt gondoltam, hogy jólvan bemelegítünk, aztán utána rendes torna, mint a másik csajnál szokott lenni. De nem….ő végig ugyanolyan bemelegítésszerű nemtudom mit csináltatott..:D Néha meg úgy csinálta, hogy követni rohadtul nemlehetett…volt olyan feladat, aminél rendes éreztem a seggcsontomat, hogy ugrál alattam, ahogy mozgatom a lábamat ki-be..meg voltak olyan idióta feladatok, amitől most a farkcsontom is fáj…hát érdekes volt mitnemondjak…anyának sem tetszett annyira mint a másik. Követhetetlen és egyben hülye feladatok voltak. Még jó, hogy csak keddenként van ő. Tuti nem járnánk, ha mindig ez a nőci tartaná..:D

Ma viszont volt jókis torna és futás is 🙂  A délelőtti tornám megintcsak Péntek Enikő edzéstervéből a szerdai gyakorlattal kezdődött…ez comb és popsiformáló gyakorlat volt. A kezdő edzéstervnél 1kör van írva lábsúly nélkül, én viszont 2kört csináltam 1150g-os lábsúllyal. A haladó viszont 3kör volt lábsúllyal, szal én maradtam az arany középúton..:D Mivel step padom nincs itthon, ezért fogtam 2db Révai Nagylexikont, egymásra raktam őket és ez helyettesítette a step padot…sztem ígyis hatásos volt a torna 😀 Ez a torna így kb 25perc volt bemelegítéssel,nyújtással együtt. Utána megcsináltam Rezsi 10percesei közül a váll-törzs részt, végül pedig Réka 5percesei közül a hasizom részt 2x. Így összesen kb 45percet tornáztam, mindent végig lábsúllyal. Kellemesen elfáradtam, megmozgattam magam.

Most nemrég pedig visszaértem a futásból. Megint kicsit büszkébb vagyok magamra, mert ma 37perc alatt sikerült lefutni az 5,12km-t megállás nélkül 🙂 🙂 Éreztem én közben, hogy mintha kicsit gyorsabb lennék, hát ezekszerint tényleg.. 🙂 Igaz, hogy csak 1perccel, de mégiscsak kevesebb volt, mint hétfőn. Egyébként feljegyzés magamnak: Vennem kell egy jó kis futócipőőt ha már így rászoktam a futásra! Mert ha végre elérem a kívánt súlyt,a tornát, a futást akkorsem fogom abbahagyni 🙂 Egyre jobban szeretem, meg persze a legjobb alakformáló/zsírégető sport basszus! 😀 Nanáhogy futok..:D

Mostanában egyébként nagyon ráálltam a főzőcskézésre sütögetésre(gyarapszik is a receptek menüpont egészjól:D). Szóval most majd bevásárolok teljeskiőrlésű lisztet, graham lisztet, meg zabpehely lisztet(vagy csinálok zabpehelyből..attólfügg találok-e valahol zplisztet)…és utána indulhat a sütésfőzés. Tökjó kis receptek, majd meglátjátok ti is! 😉

Reklámok

Szerda

Ma reggel tudtam volna még lustálkodni, dehát fel kellett kelni.. Pedig tegnap már 11körül lefeküdtünk aludni..:)  Adriánt végre sikerült rávenni, hogy menjen el orvoshoz. Szegénynek már 4-5napja mindennap fáj a feje, háta, dereka, torka…étvágya sincs:( Remélem kap egy kis betegszabit és kipihenheti magát. ♥

A mai tornát már letudtam, 45 perc volt összesen, az esti futás után majd beszámolok róla részeletesebben a másik bejegyzésben 🙂

Még mindig lusta voltam elmenni megcsináltatni a személyimet…ugyanis lejárt..:D Bár, már egy hónapja…most 1-2nap ide vagy oda szerintem már mindegy. Csak a francnak sincs kedve félnapig ott ülni és várakozni, hogy sorra kerüljek. Na sebaj, mostmár valamikor elintézem.

R: 3 sz. U1 kenyér(153,85kcal),54g kőrözött(50,76kcal),34g csirkemell sonka(26,86kcal),18g light sajt(39,42kcal), 54g retek(8,1kcal), zöld tea…..összesen: 278,9kcal   24,804g ch

T: 113g zabfelfújt(134,9kcal), 118g/1db/ alma(36,58kcal),pici fahéj….összesen: 171,5kcal   22,16g ch

E: 500g spenót/Receptek menüben a leírás!/(182kcal), 2tükörtojás/mikróban,zsiradéknélkül készítve/(136kcal),42g light sajt(91,98kcal), 56g pecsenye(89,04kcal)…összesen: 499,02kcal     27,418g ch

U: 4db natúr abonett(64kcal), 6g margarin(32,4kcal), 34g csirkemell sonka(26,86kcal), 30g light sajt(65,7kcal), 37g retek(5,55kcal)…..összesen:194,51kcal   14,828g ch

V: fehérjeturmix (1,5dl víz,1dl 1,5%os tej=50kcal+3kanál turmixpor 110kcal)összesen:160kcal 6,7g ch

Napi összes: 1303,93kcal   95,91g ch

Kiderült, hogy mégsem kell hétvégén Pécsre mennem anyával….így megint fantasztikus program szombaton a disznóvágás. Bár szerintem most később is megyek fel és nemis várom meg az esti vacsit. Persze ez addig még képlékeny…majd kiderül addig. Majd próbálok nem húsmérgezést kapni az egésznapos pecsenye csipegetéstől…bár az még mindig jobb mintha májat,hurkátkolbászt,töltött káposztát falnék..:D

BMI helyett BAI

Egy új, túlsúlyossággal foglalkozó tanulmány szerint a BMI (body mass index – testtömeg index) számítás helyett sokkal pontosabb és valósabb értékeket ad a BAI (body adiposity index– testzsír index), hiszen a BMI nem veszi figyelembe, hogy az adott súly zsírból vagy izomból tevődik össze (és milyen arányban). A BAI számításához a magasságunkra és a csípőkörméretünkre van szükség, a képlete kicsit bonyolultabb, mint a BMI-é (másfeles hatvány van benne, és ki kell vonni belőle 18-at), de a végén kihoz egy állítólagos testzsírszázalékot. Ennek az értéke nőknél 21% alatt alultáplált, 21-33% között egészséges, 33%-39% között túlsúlyos, és 39% felett elhízott.

El tudom képzelni, hogy a BAI tényleg jobb, mivel a BMI nem veszi figyelembe, hogy a súlyod a sok izom, vagy a sok zsír miatt magas. A csípőkörmérete pedig egy rendszeresen sportoló, izmos személynek biztos kisebb, mint egy ducinak..:)

Ha szeretnétek kipróbálni ezt a számítást, itt egy jó kis kalkulátor, BMI-t és BAI-t is számol, és össze lehet hasonlítani az eredményeket. Próbáljátok ki! 🙂

Én szerencsére a normal/healthy tartományban vagyok. Persze ettőlmég van mit dolgozni rajtam..:D