Reggel vagy este eddzek?

Érvek a reggeli edzés mellett

  • Glikogén készleteid kimerülnek az éjjel, alacsony glikogénszint mellett pedig erőteljesebb a zsírégetés. Ha a fogyás/szálkásodás a célod, a reggeli edzés előtt csak kevés szénhidrátot fogyassz (pl. 1 banán, egy kis adag zabkása), hogy tested kénytelen legyen a zsírraktárakból szerezni az energiát. Edzés után – felgyorsult anyagcserével – már mehet a szénhidrát, hiszen az szükséges a test harmonikus, energikus működéséhez.
  • A táplálkozással indul be az inzulin termelés, a magas inzulin szint pedig fokozza zsírraktározást. Reggel az inzulin szint még alacsonyabb, így a zsírégetés hatékonyabb.
  • A vér glükóz tartalma is alacsony még reggel, és ez is jótékonyan befolyásolja a zsírégetést.
  • Ha reggel intenzív kardió edzést végzel, anyagcseréd nagyon felpörög és a zsírégetés edzés után is folytatódik. Ha este edzel, az edzés utáni zsírégetés elmarad, hiszen alváskor a szervezet takaréklángra kapcsol, az anyagcsere is lelassul ilyenkor.
  • A korai órákban végzett edzés egész napra ellát a “megcsináltam” érzéssel. A tudat, hogy elvégezted aznapi edzésedet magabiztossággal és elégedettséggel tölt el. Ez az egész napos jókedv pedig könnyen sodorhat egy délutáni, örömből fakadó, spontán edzésbe. :)
  • A reggeli torna a tökéletes és koffeinmentes ébresztő. Segíti természetes bioritmusod kialakulását. Tested tudni fogja, hogy mikor van ébresztő, ritkábbak lesznek a “nem tudok kikelni az ágyból” morgások. :)
  • Az esti edzés felspannol, nehézséget jelenthet utána lecsillapodni, megálljt parancsolni a lábnak. A reggeli edzés viszont biztosan nem akadályozza az esti nyugodt, pihentető alvást.
  • Az étvágy szabályzásában is segít a korai edzés.
  • Az estére hagyott edzés gyakrabban marad el, hiszen egy fárasztó nap után hajlamosabbak vagyunk azt mondani: “ma már nem edzem, majd holnap bepótolom”.
  • Nem utolsó sorban, a reggeli torna testileg és lelkileg is “rákészít” a napra, segíti a stressztűrést és türelmed megőrzését. :)

A fenti érvek megfontolandóak, mégis azt tanácsolom, hogy edzésidőd meghatározásánál az ésszerűség vezéreljen. Ha délelőtt dolgozol vagy tanulsz és az egész délutánod szabad, akkor tedd csak későbbre az edzést. Ha nem tudsz gyermekeddel együtt edzeni, akkor oldd meg a tornát az alvásidejében. Ha a koránkelés gondolatától is borsózik a hátad, ne erőltesd! Akkor eddz, amikor neked kényelmes és jól esik.

/Forrás: http://www.tornavideo.hu

Puding vagyok..:D

Igen, puding vagyok…délelőtt kipróbáltam ugyebár az Insanity-t…nos, amilyen könnyűnek tűnt..hát rohadtul nem az 😀 Konkrétan 5perc után lihegve hagytam abba….asszem nekem ehhez még fejlődnöm kell. 😀 De azért jó volt kipróbálni ezt is egy kicsit…igazából az egész ugrabugrálós, gyors mozdulatokból áll, az elején nemtűnt vészesnek, aztán rájöttem, hogy hát de mégis csak az.

Szóval utána gondolkodtam, hogy mit is kéne csinálnom…hirtelen nemtudtam mi legyen, aztán úgydöntöttem, hogy megcsinálom Réka otthoni edzéskártyái közül a középhaladó alsótest edzést….hát rendesen megizzadtam aztkell, hogy mondjam..:D Ugyebár a középhaladó edzésprogramot csináltam, de a legtöbb gyakorlatból a kártyán lévő kezdő mennyiséget nyomtam, vagy esetleg egy kicsivel többet, talán 1-2 volt aminél a haladó mennyiséget. A vádli és comb gyakorlatokat 1150g-os lábsúllyal csináltam…aztán a csípő-popsi részt is azzal kezdtem, de majd leszakadt a lábam, úgyhogy inkább levettem. Azért rendesen megmozgatott a dolog ígyis, leizzasztott és jól is esett. Kb 65perc alatt sikerült végigcsinálni a gyakorlatokat, persze ebbe az is beletartozik, hogy még nézni kellett, melyik után mi jön, mivel nemtudtam még fejből…ugyebár most csináltam először..persze ez nemsok időt vesz igénybe, szal a nagyrésze ténylegesen torna volt ám:D

Utána levezetésnek, mivel ilyen gyakorlatok az edzésprogramban nem voltak, megcsináltam Réka 5percesei közül a csípő-popsi részt mindkét lábra 1150g-os lábsúllyal. Így ha összeszámolom 5perc Insanity, 65perc edzéskártya és 10perc levezetés….összesen 80perc volt kb a torna.

Úgy terveztem, hogy ma is elmegyek futni…sőt, megcsináltam az 5km-es futásútvonalat is, jövőhéten már tuti azt futom. Gondoltam, majd ma is megpróbálom azt az útvonalat, hogy hogymegy…Viszont reggel már marhára izomlázam volt, aztán meg ugyebár még rádolgoztam és így most az előbb fel akartam kelni az ágyból, de fájnak a lábaim mint a fene…jóókis izomláz..dehát legalább van izmoom az tuti..:D Nemgáz, a mai futás kimarad, kint úgyis úgy fúj a szél, hogy lefújná a fejemet. Heti 3futás így is megvolt, jövőhéten pedig már 5km jön…addig rákészülök lelkileg..:D

A holnapi disznóvágást nemigazán várom…ez mondjuk minden évben ígyvan 😀 Persze a kaják fincsik, de a büdös, meg a koránkelés, meg a sokhülyeség. Hát nemtom…véglis jó kis családi program, ottvan a fél rokonság…de annyira mégsem a szívem csücske. Azt még nem találtam ki, hogy mi lesz a holnapi kajám…szóval ezen még most gondolkodok kicsit. Adrián viszont lehet, hogy holnap, vagy holnapután az egyik haverjával Xbox-ozni akar, szóval ha ez épp úgy jön ki, hogy én meg ráérek itthon, akkor tornázni fogok, vagy elmegyek futni vagy vmi… 🙂 Jólenne!

Apropóóó az ebédnél leírt gyümölcsleves és a natúrjoghurtos retek-répa saláta receptje fentvan a Receptek menüpontban. Mindegyik nagyon fincsi lett, csak ajánlani tudom! 😉 Egyébként egyre jobban megszeretem a főzőcskézést. Adriánnal is majdnem minden hétvégén főzünk valamit fincsit, ráadásul még egészségeset is az esetek 90%ban…vagy max. van ilyen is, olyan is 🙂 Ő is nagyon szereti a fincsi husikat salival, vagy ilyesmi 🙂 Most ameddig itthon vagyok lehet kiélem majd a kreativitásomat, aztán sütök-főzök mindenféle diétás finomságot. Valami diétás sütit ki kéne már próbálni tényleg..:D

Ugyebár tavaly januárban kezdtem el az egész fogyózós dolgot, akkor találtam rá Nonó blogjára is. Én akkor onnan, ahol épp tartott a blogban kezdtem el olvasni, az előzményeket nem olvastam. Most viszont pár napja eldöntöttem, hogy végig olvasom az egész blogot elejétől a végéig, az első betűtől az utolsóig. Már elég jól haladok, és tök jó olvasgatni, rendes jókedvem lesz Tőle, a jó hangulatától, na meg persze látom, hogy Ő is emberből van, nem mindig tartotta/tartja be a nemnasizunk,nemeszünksokat,mindennaptornázunk dolgot. Annyira jó olvasni, esküszöm mintha valami könyvet olvasnék, alig bírom abbahagyni.. 😀 Az én blogom sajnos szerintem sosem lesz ennyire népszerű, ahogy én sem. Bár én nem is kedvelem annyira a feltűnést, a középpontban levést. De persze szívesen adnék én is tanácsot azoknak, akiknek szüksége van rá…Egyszóval, ha valakinek kérdése lenne, vagy csak szimplán szeretne valakit, akivel megoszthatja a fogyózással kapcsolatos gondolatait,problémáit…vagy ha kell valaki, aki néha erőt ad, vagy “seggbe rúg”…írjatok bátran, én szívesen fogadom az ilyen leveleket! 🙂

2012 első pénteke

Ma reggel megintcsak simán sikerült felkelni, nem is vagyok álmos. Mondjuk már fél11kor lefeküdtünk aludni, Adrián fáradt volt a meló miatt, én meg gondolom lefárasztottam magamat a sok edzéssel..meghát véglis a koránkeléssel is ha úgyvesszük..:D Viszont ez az álmoskodás, ami múlthéten ment szererencsére ezen a héten elkerült, ami nemis baj….francnak sincs kedve átaludni az egész napot. Hm…hát ezt sem gondoltam volna, hogy valaha ilyet fogok írni…de mostanában egész jól elvagyok a reggel 7es keléssel….és csak hétvégén fetrengünk meg alszunk sokáig. Teljesen jó. Ez is a diéta/életmódváltás következménye amúgy….az előző fogyinál ugyanúgy aludtam sokáig ha azvolt, nemis igazán figyeltem a napi 5x-i étkezésre. Most viszont már csak azért is felkelek időben, hogy tudjak reggelizni, aztán torna, tízórai stb. stb. Jó ez a rendszer így. Sokkal hosszabbnak is tűnik 1-1 nap, mintha délig aludnék. Persze azért néha jóljön a lustálkodás 🙂 De erre meg ott a hétvége..:D

R:  2szelet Slimm toast(84kcal), 60g tojáskrém(64,2kcal), 14g pulyka selyemsonka(14,65kcal), 35g retek(5,25kcal), 20g light sajt(42,8kcal), zöld tea….összesen:210,81 kcal    16,48g ch

T: 56g sárgarépa(19,6kcal), 20g natúr szotyi(118kcal)….összesen: 137,6kcal    7,936g ch

E: 228g gyümölcsleves/recept az oldalon;D/(174,2kcal),114g chilis baromfivirsli(216,6kcal),150g joghurtos retek-répa sali/recept az oldalon;D/(48,9kcal),10g light sajt(21,4kcal)….összesen: 461,11kcal   41,778g ch

U: 166g joghurtos retek-répa saláta(54,12kcal), 22g light sajt(48,18kcal),2db pufirizs(70kcal)…összesen:172,3kcal   23,674g ch

V: fehérjeturmix (1,5dl víz,1dl 1,5%os tej=50kcal+3kanál turmixpor 110kcal)összesen:160kcal 6,7g ch

Napi összes: 1141,82kcal    96,568g ch…..ez már jónak mondható, a gyümileves meg a szotyi eléggé megdobta, de jó ez így..:) Szotyit nemsűrűn eszek úgysem szerintem, a gyümi leves meg finom és néha kell is..:)

Nemrég fejeztem be a reggelit, most megint megy egy kis lazítás, aztán fél10-10körül nekiállok tornázni. Mára azt terveztem, hogy az Insanity-ből csinálom meg a Plyometric Cardio Circuit részt. Ez egy 45perces kis kardió cucc. Elég régóta gondolkodtam már rajta, hogy kipróbálnám az Insanity-t, hátmost el is jutottam odáig, hogy megtegyem. Belenézegettem a videóba, úgy nemtűnt vészesnek, de a végén eléggé fáradtak/izzadtak az emberkék…szóval lehet csak látszatra könnyű, amúgy meg meghalok 😀 Hát majd kiderül nemsokára, remélem azért bírni fogom..:)