Egy kis számolgatás és ezmegaz

Kedden ugyebár szülinap..ki is találtam már magamnak egy tortát régebben, deaztán közben rájöttem, hogy abban bacon van meg tarja,sajtkrém meg mittudomén…azmeg azért nem a kimondottan diétás kaják közé tartozik…ezért más lesz. Anya aztmondta, hogy talált egy jó sajttortát…na de sajt? Az is elég kalóriadús kaja, ha sajtkrém,ha sima sajt. Ergo…elkezdtem én keresgélni most este….éés azthiszem találtam egy receptet, ami fincsi is lehet és cukor,liszt nélkül készül.  Főleg, hogy eszközölök rajta kisebb átalakításokat. Itt a receptje: http://www.nosalty.hu/recept/bananos-pudingos-turotorta   A tejföl helyett sztem natúrjoghurt lesz, túróból pedig sovány túró…a mazsolát kihagyjuk, azért annyira úgysem vagyok oda…cukor/édesítő meg majd meglátjuk, hogy kell-e bele…mindenképp édesítő lesz,ha lesz. A banán helyett pedig alma, kivi és narancs lesz benne, vagy mind3 vagy pedig csak valamelyik a 3közül azt még nemtudom, de mindenképpen kalóriaszegényebb így, mint banánnal 😀 Kiszámoltam, hogy hány kcal lenne…ebben a tortazselé, a citrom héja/leve nincs benne, annak nem találtam meg a kcal értékét…:S

  • Szóval ha csak almával csinálnánk(5db alma),akkor 1643,3kcal lenne az egész…ezt ha 6szeletre vágjuk akkor 274kcal egy szelet, ha 12szeletre vágjuk akkor pedig 137kcal…szerintem eléggé baráti.
  • Hogyha csak kivi van benne(5db kivi), akkor 1748,3kcal…6szeletnél 291kcal/szelet, 12szeletnél 145,5kcal/szelet.
  • Ha csak banánnal csinálnánk(4db banán), akkor az egész 1888,3kcal…6szeletnél 315kcal/szelet, 12szeletnél 157kcal/szelet.
  • Ha csak naranccsal csinálnánk(4db narancs), akkor az egész 1652,3kcal….6szeletnél 275kcal/szelet, 12szeletnél pedig 138kcal/szelet.
  • Ha három gyümiből raknánk bele(1narancs,2lma,2kivi), akkor az egész 1695,3kcal…6szeletnél 282,5kcal/szelet, 12szeletnél 141kcal/szelet.

Hát igen, a banános verzió a legdurvább…én aközött vacilálok, hogy csak az egyik gyümölcs legyen, vagy legyen többféle…hátmég nemtudom, majd kitalálom addig 😀

Leírom a zabpelyhes palacsinta receptjét is….aztán amjd úgyis megtudjátok, hogy megcsináltam-e, vagy pedig nem..:) Mindenesetre jónak tűnik:D

Hozzávalók:

20 dkg zabpehely,

2 tojás,

1 dl tej,

1 dl szóda,

pár csepp olívaolaj,

A hozzávalókat összekeverjük, ha túl híg a tészta. zabkorpával sűríthetjük. Édes és sós töltelékkel is tálalhatjuk.

Ez így 936kcal…nem tudom pontosan hány palacsinta jön ki belőle…Nonó blogján van egy hasonló palacsinta recept, ott zabpehelyliszt van írva…és csak 15dkg…illetve tejből 1,5dl…édesítésnek pedig xilitet rak bele a só mellett…nos, az övé 807kcal…8palacsinta jön ki belőle, akkor sztem ebből a receptből is 8-10palacsinta kijöhet, ami ha úgynézzük kcal/db esetben egész jó, egy reggelinek szerintem simán 1-2befér..mondjuk tölteléknek nemmindegy mit rakunk bele, én vagy cicás kakaót terveztem vmi édesítőszerrel, vagy sovány túrót gyümivel..még kitalálom..márha megcsinálom 😀

Vélemény, hozzászólás?

Adatok megadása vagy bejelentkezés valamelyik ikonnal:

WordPress.com Logo

Hozzászólhat a WordPress.com felhasználói fiók használatával. Kilépés /  Módosítás )

Google kép

Hozzászólhat a Google felhasználói fiók használatával. Kilépés /  Módosítás )

Twitter kép

Hozzászólhat a Twitter felhasználói fiók használatával. Kilépés /  Módosítás )

Facebook kép

Hozzászólhat a Facebook felhasználói fiók használatával. Kilépés /  Módosítás )

Kapcsolódás: %s