Keddi torna és a 6. futás

Nah, a mai nap is elég aktívra sikerült mozgás szempontjából. 3-fél4körül jutottam el a tornáig, összesen kb 50-55percet tornáztam. Lenyomtam Réka 2011-es dvd-jéről a csípő-popsi(A) és a has(B) részt…hát mitnemondjak, a has még mindig kegyetlen:D Step pad hiányában 1-2 Révai nagylexikont hívtam segítségül…hát nemmondom, hogy olyan mint egy rendes step pad, de a semminél jobb volt..mást meg épp nem találtam..Utána jött Tatarek Rezső 10percesei közül a hátizom-mélyhátizom rész….ezután egy rövidebb pihi, próbáltam még tanulgatni ezt a sok fost….és 18:20kor elindultam futni. Azthiszem életem eddig “legkalandosabb” futása volt ez. Még az első 10perc sem telt le, amikor egy kis szaros tacskó odakapott a lábamhoz az egyik nyitott kapuból…persze szerencsére nemért hozzám, de azért na befostam egy kicsit úgyhoyg voltegy pici sprint:D Utána másik utcában egy nagyobb kutya jött ki a nyitott kapun és kezdett utánam futni, hát ottis volt egy kisebb sprint, meg dobbantgattam neki nagyokat hogy takarodó van. Azért nemörültem volna, ha hazáig kerget…annyira jó futó még nemvagyok..:D És, hogy nehogy végetérjenek a fantasztikus szerencsétlenkedéseim, az utolsó 500méteren kb 2x sikerült megbotlani, harmadikra meg elesni…most komolyan nemis én lennék.. Bár olyan gyorsan felpattantam, hogy nemlátta volna senki, ha esetleg épp jár arra valaki…deazért még jóhogy nem. Hát igen…ezek a jó kis paksi utak…basssza meg egy talicska aprómajom azt, aki nemképes felújítani az utakat..Ergo most vanegy jókis lila foltom…ami véglis nemis zavar, azlenne a fura,ha egyszer nemlenne rajtam semmi ütődés…de még kicsit be is dagadt, meg fáj…mert mérisne a térdemre estem volna:D Na mindegy, nemvészes max holnap kihagyom a térdelős gyakorlatokat vagy nemtom. Majd addig még kitalálom. Amúgy egy ideig tök úgy éreztem, hogy most jobb időt futok, mint szoktam (lehet a kutyák miatti sprint rá is segített erre:D)…deaztán az esés után meg tök visszaestem, lassabb lettem mint alapból, meg fostam is, hogy nehogy megint elessek, szal a végét nemnyomtam meg úgy, ahogy szoktam. Így megint 30perc lett a futás, de sebaj..legalább nem több 🙂 Amúgy nemteljesen értem én ezt a runkeeper cuccot….igazából én nem okostelefonról nyomom, hanem csak itt neten bejelölöm az útvonalat, időt stb. és úgy nézem meg mennyi volt a táv,meg minden. De egyszer ennyit ír pl elégetett kcal-re, egyszer meg annyit, pedig a táv meg útvonal ugyanaz. Az emelkedő is egyszer ennyi, egyszer annyi. Na de most csináltam egy útvonalat rajta, amire csak rákell kattintani és berakja, nemkell minden alkalommal bejelölgetnem. Remélem így már ugyanazt fogja írni ugyanolyan esetekben. Amúgy asszem bekéne szereznem egy stopperos órát, mert így nemtom másodpercre pontosan a futásaim idejét, csak percre..:/ Úgymeg nem az igazi, a másodpercek is sokat számítanak na..:D

Mára a tanulást már feladtam, egyszerűen nemakar a fejembe menni ez a sok szarfos…hihetetlen, hogy ilyen tárgyat képes valaki kitalálni, mint ez az oktatáselmélet. Na mindegy, holnap még buszon lesz 2órám tanulni, suli előtt is albiban még 1, aztán majd az egyik órán még nézegetem és csakmeglesz a kettes. Most még puskát is nyomtattam, nemúgy mint az előző zh-nál…szal csak egy jó helyet kell keresni és tuti meglesz..:DD

Finomított szénhidrát = Mellrák?

Forrás: CBSNews
Fordította: Váradi Judit

A legújabb kutatások nem a húsokat és a zsírokat hibáztatják a mellrák növekvő gyakoriságáért, hanem a túlzott szénhidrátfogyasztást. Az alábbiakban az egyik legfrissebb kutatás ismertetését olvashatja. Még kialakult mellrák esetén sem késő átállni az un. lowcarb étrendre, amely minimális, zöldség és gyümölcsalapú szénhidrátot és sok fehérjét és zsírt tartalmaz.

Egy új vizsgálat szerint a sok szénhidrát fogyasztás szorosan összefügg a mellrák megnövekedett kockázatával.

Az Early Show egészségügyi tudósítója Dr. Emily Senay szerint a vizsgálat megállapítása szerint, azoknál a nőknél, akik a legtöbb szénhidrátot fogyasztották, a mellrák kockázata kétszerese volt azokhoz képest, akik keveset fogyasztottak.

A kutatók Mexico Cityben 475, mellrákkal frissen diagnosztizált, és 1391 egészséges nőt vettek fel a vizsgálatba kontrollcsoportként. Kor, súly, szülési és egyéb, a rák esélyét befolyásoló tényezők alapján csoportosították őket. Dr. Walter Willett, a Harvard School of Public Health táplálkozástani vezetője vezette a vizsgálatot a mexikói Instituto Nacional de Salud Publica egyetem orvosaival, Cuernavaca-ban.

A nők egy hosszú táplálkozási kérdőívet töltöttek ki, amelyet Willett fejlesztett ki, és az efféle vizsgálatokban széles körben használják. A résztvevőket aztán négy kategóriába sorolták aszerint, hogy az általuk összes elfogyasztott kalória hányad része származik szénhidrátból. Az eredmények azt mutatták, hogy azoknál a nőknél, akik az összes kalória 62 százalékát szénhidrátokból fedezték, kétszer olyan nagy valószínűséggel fejlődött ki mellrák, mint azoknál, akik csak 52, vagy annál is kevesebb százalék kalóriát fogyasztottak szénhidrátból.

Ezeknél volt a legkisebb a mellrák kialakulásának esélye, magyarázza Senay.

Már régóta vizsgálják a zsír, a rost, és meghatározott ételek hatását a rák különböző típusaira, de kevés határozott összefüggést tártak fel eddig. A túlsúlyosság köztudottan növeli a kockázatot, az új vizsgálat figyelembe vette ezt, és további kockázatot talált a nagy szénhidrát fogyasztásban. Senay magyarázata szerint a szénhidrátok – különösen a köztudottan egészségtelen fajta, mint pl. a sütemények, kekszek – növelik az inzulin szintet. Az inzulin osztódásra serkenti a sejteket. Ha a sejtek osztódnak, esély van arra, hogy egyfajta rossz sejtté váljanak, és rákká fejlődjenek. Noha ezt az elméletet még nem igazolták, sok bizonyíték támasztja alá. Ez egyike azoknak a vizsgálatoknak, amelyek azt kutatják, hogyan befolyásolhatja a cukor és a keményítő fogyasztás a rák kialakulását. “Megerősíti eddigi ismereteinket arról, hogy a étrend fontos szerepet játszik” a rák kockázat tekintetében, mondta John Milner, National Cancer Institute táplálkozástani vezetője.

Vitatható azonban, hogy az amerikai nőkre mennyire alkalmazhatóak ezek az eredmények.
Mexikóban a főbb szénhidrátok, melyeket a nők fogyasztanak, kukorica származékok, mint pl. a tortilla, üdítők és kenyér, állította Dr. Eduardo Lazcano-Ponce, a vizsgálatot végző mexikói orvosok egyike. A kukoricában nincs folát és egyéb tápanyag, mint más gabonaszemekben és pelyhekben, és egyéb az Egyesült Államokban fogyasztott szénhidrát forrásokban. Ezek a tápanyagok segíthetnek a rák megelőzésében, jegyezte meg Sandra Schlicker, az American Society for Clinical Nutrition ügyvezető igazgatója.

A mellrák aránya az Egyesült Államokban az egyik legmagasabb a világon. Közel 132 esetet diagnosztizálnak 100.000 nő közül. Mexikóban is emelkedik az előfordulás, jelenleg 100.000-ből 38-ra becsülik. De Willett figyelmeztet, hogy ezeket az arányszámokat nem igazították egymáshoz a korkülönbségek tekintetében, és, hogy az USA lakossága jelentősen idősebb, mint Mexikóé, ennél fogva nagyobb a rák kockázata is.

A vizsgálatban azoknak a nőknek, akik sok nem oldódó rostot fogyasztanak – ilyenek a teljes magvakban, gyümölcsökben és zöldségekben találhatók – valamivel alacsonyabb a mellrák kockázatuk. A rost módosítani tudja a szénhidrátok felszívódását.

“Ez azt bizonyítja számomra, hogy az egészségesebb szénhidrát források, de legalábbis a rostokban gazdag étrend, kevésbé hozhatók kapcsolatba a mellrákkal.” mondja Marji McCullough, az American Cancer Society epidemiológusa és táplálkozási szakértője.

A szakemberek szerint további vizsgálatra lenne szükség, amely nem a nők memóriájára támaszkodna, hogy mit ettek, hanem étkezési naplót kellene vezetniük, majd éveken keresztül nyomon követné őket, hogy meggyőződjön arról, melyiknél alakult ki rák.

Fontos, hogy megtalálják az összefüggést az étkezés és a mellrák között, mivel az étrend az egyike azon kevés rizikó faktornak, melyet egy nő könnyen módosíthat. “Egyedül ez a vizsgálat nem elegendő ahhoz, hogy az emberek változtassanak az étrendjükön, de figyelmeztető jel” mondta Willett. Azt is mondta, ezek az eredmények nem azt jelentik, hogy biztonságos, vagy egészséges dolog rengeteg húst, sajtot, zsírt enni, mint sok low-carb diétán levő ember azt teszi.

“A sok állati zsiradékot tartalmazó étrenddel is gond van”, állítja Willett.” Ha valaki nem kívánja csökkenteni a szénhidrát fogyasztását, fontos, hogy ezt olyan módon tegye, ami az egészséges zsiradékot hangsúlyozza, mint pl. a saláták salátaöntettel.” Senay szerint a vizsgálat semmiféleképpen nem az Atkins diéta jóváhagyása. Természetesen nem kívánja azt sem, hogy a nők vessék el az egészséges szénhidrátokat.

Az Orvostudományi Hivatal javaslata alapján a szénhidrátok az összes kalória 45-60 százalékát tegyék ki, és a hozzáadott cukor nem lehet több, mint 20 százalék, mondta Schlicker, aki a tanácsot megfogalmazó bizottság tagja volt. Az új étkezési irányelveket jövő évben fogják nyilvánosságra hozni.

A vizsgálatot a U.S. Centers for Disease Control and Prevention, (Betegség Felügyeleti és Megelőzési Központ) a mexikói Egészségügyi Minisztérium, és az amerikai Rákkutatási Intézet finanszírozta. Az eredményeket pénteken a Cancer Epidemiology, Biomarkers & Prevention című szaklapban tették közzé.

Kommentár

Természetesen konszolidált kutatóktól nem várható, hogy a javasolt étrend tekintetében rögtön radikális álláspontra helyezkedjenek. Azonban világos, hogy a “kicsit kevesebb” szénhidrát kicsit kevesebb kockázatot jelent, de nem jelent gyökeres szakítást a megbetegítő nyugati étrenddel. Aki csak kicsit akar mellrákot, az csökkenti a finomított szénhidrátok fogyasztását, azaz csökkenti a fehérlisztből és cukorból készült mindennapi betevőjét. Aki viszont nem csupán csökkenteni akarja kockázatát, hanem el akarja kerülni a mellrákot, annak szembe kell néznie azzal, hogy az összes civilizációs betegséget maga a civilizáció étrendje okozza. A kutatók nem véletlen említették az Atkins diétát. Ezt ma szélsőségesnek tartják, valójában sokkal jobban közelít az emberi szervezet szükségleteihez, mint a modern, a közegészségügy által ajánlott étrend. Ezt az étrendet nevezik paleolit, azaz kőkori étrendnek.

Kedd

Újabb kedd, megintcsak tanulnom kéne de valahogy semmi hangulatom hozzá. Pedig ez most fontos lenne, mert ha a holnapi zh-m nem lesz meg, akkor buktam egy tárgyat és még egy évet lekell húznom Pécsen. Ami abból a szempontból nem lenne baj, h szeretem Pécset, de 1kurva tárgy miatt nehogymár..A többi tárggyal amúgy egészjól állok eddig, 4-5 tárgyból tuti 5ös leszek, 1ből 4es, a többi még a jövő zenéje, remélem azért sikerül elég jó átlagot elérnem ahhoz, hogy kapjak ösztöndíjat..mert ha még ígysem kapok akkor énmár nemtom mitcsinálok bazzeg..:D

R: 3abonett vékonyan megkenve zöldfűszeres vajkrémmel,3-3-3szelet parizer, sajt, pritamin paprika, zöld tea

E: sajtos pulykamellfilé párolt zöldséggel,kicsi rizzsel

V: fehérjeturmix

A tegnapi mozgolódástól van egy kis izomlázam, de sebaj..majd ma rádolgozok:D Igazából nemis tudom mit írhatnék, rákéne pihenni kicsit a tanulásra aztán nekiállni..:D Assszem ma sem jön össze, hogy délelőtt torna, hogy az esti futásra kipihentebb legyek…dde nemgáz. Tanulok kb 1ig-fél2ig, utána ebéd…és 3-fél4körül nekiállok tornázni, 6körül pedig futás. Mint tegnap..csak most nem eszek előtte, mert rendesen végig akarom futni nem hányingerrel küszködve..:S