Futás part 5.

A mai mozgolódás is megvolt rendesen. Viszont azt most megjegyzem magamnak, hogy holnap előbb kéne tornázni, hogy legyen idő pihentetni kicsit a lábaimat futás előtt…bár neméreztem, hogy elfáradtak volna,de azért na..Ma fél4kor sikerült eljutni a tornáig, lenyomtam Tatarek Rezső 60perces zsírégető edzését…szerintem jobban ment, mint legelőször, de még mindig nem bírtam 100%osan végig csinálni minden gyakorlatot.  Utána kicsit pihiztem, majd 18:10kor indultam neki a futásnak. Már felöltöztem, összekészülődtem és mikor kiléptem a házból akkor láttam, hogy esik az eső. Na sebaj, ha már nekikészültem, akkor megyek esőben is..el is mentem..pár méter után leesett, hogy baasszus a kontaktlencsémet sem raktam be 😀 Bár tudtam merre kell futnom, meg nemvagyok olyan durván vaksi(-1,5), hogy ne lássak…csakhát na furavolt azért homályosan látni:D Az eső elégszépen esett nem mondom, hogy szakadt de azért nem is icipicit csepergett. Egyszóval sikerül eléggé megázni. Most 32perc alatt futottam le a pénteki útvonalat, ebbe sajnos beletartozik 2-3belesétálás is..gondolom amiatt van a 2perc plusz. Ezt egyrészt annak tudom be, hogy ma már 1órát tornáztam, másrészt 5körül uzsonna gyanánt megettem ugye egy ilyen káposztasalival töltött savanyú paprikát…nahát asszem azt nemkellett volna, mert rendes savas volt a gyomrom, direkt ettem egy abonettkenyeret hátha jobb lesz…de nagyon rosszvolt futás közben…ezértkellett megállni, mert féltem, hogy hányás lesz a vége..:S Hát mostmár ezt is megtanultam, ilyeneket nemeszünk futás előtt…sőt..semmit sem eszünkfutás előtt:D Vagy csak jóval előtte..

Holnap megint megyek, egyre jobb ez a futás…vannak benne néha mélypontok, de alapjáratok egész kedvelhető a dolog. Azért remélem holnap nemfog esni az eső…bár sztem akkoris megyek ha esik. Ma is véglis volt rajtam 2rövidujjú póló, 1hosszúujjó póló,meg egy vastag pulcsi..alul meg harisnya és melegítőnaci. Felülről csak a vastag pulcsim, meg kicsit a hosszúujjúnak a válla lett vizes, alul meg csak a combomnál meg a gatyám aljánál lettem vizes…szóval nemvészes…csaknemfogok megfázni..legalábbis nem erőltetném :O

A 10 legjobb zsírégető sport

Hiába a napi kemény edzés, ha nem jó sportot választasz, megmaradnak a plusz kilók. A legjobb zsírégető sportok segítségével azonban könnyen búcsút inthetsz a megmaradt feleslegnek is.

Ahhoz, hogy a szervezeted fedezni tudja zsírraktáraiból a mozgáshoz szükséges energiát, bizonyos körülményeknek meg kell felelnie: a mozgásnak elég intenzívnek kell lennie ahhoz, hogy a zsírégetés beinduljon. Éppen ezért nem elég, ha 10 percig kocogsz, a testedzésnek legalább 30-60 percig kell tartania. A valódi zsírégetés ugyanis az első fél óra után kezdődik. Íme a 10 legjobb nyári sport, amellyel végleg eltűntetheted a felesleget:

Futás
Óránként kereken 800 kcal-t égethetsz el, ráadásul a futás hatása sokáig tart: a szervezeted még akkor is falja a kalóriákat, ha te már rég a kanapén heversz. További kívánatos mellékhatásai, hogy szépít és ellazít, mivel közben nyolcszor annyi oxigén jut a tüdőbe, mint üldögélés közben, ez pedig serkenti a sejtek megújulását. Végül, de nem utolsósorban: a futás éppen a legproblémásabb területeket feszesíti: a lábat, a feneket és a hasat. Az optimális edzés 30-40 percig tart. Ha azonban kezdő vagy, akkor 15 percről indulj, és szépen lassan emeld a távot.

Aerobikozás
Ez szintén egy olyan testedzési módszer amely azon felül, hogy jótékonyan hat a légző- és a keringési szervek működésére, rengeteg zsírtól is képes megszabadítani. Legyen szó akár kick-boxról, stepről-, kangooról, a lényeg, hogy legalább heti 3-szor látogasd az órákat. 1-2 hónap alatt látszani fog az eredmény.

Biciklizés
Aki 1 órán át tekeri a pedálokat, nagyjából 500 kalóriától szabadulhat meg. Ez a sport javítja a szív- és érfunkciót, feszesíti a feneket és a combot, miközben védi az ízületeket, a szalagokat és a gerincet. Mindehhez persze megfelelően kell beállítani a nyerget és a kormányt. A kondíció javítása és az optimális zsírégetés érdekébenajánlatos egyenletes, nagyjából 130 körüli pulzusszámmal tekerni a pedálokat. Azaz, hogy bringázás közben még nyugodtan tudj beszélgetni.

Úszás
A vízben végzett sport valóságos kalóriafaló: gyors tempójú úszással fél órában kereken 350 kcal-t égethetsz el. De ez még mind semmi: aki erőteljesen ússza a hosszokat, javít az állóképességén, és az egész testét formálja. Az úszás nyaktól kezdve a karon és a mellizmon át a hátig és a vádliig szinte az összes izmot megmozgatja. A vízben végzett edzés emellett olyan, mint egy nyirokmasszázs, kiváló fegyver a narancsbőr ellen.

Görkorcsolyázás
Mielőtt belevágsz a gurulásba nem árt, ha elsajátítod a megfelelő fék- és haladótecnikát.
Ezek nélkül ugyanis akár életveszélyes helyzetbe is sodorhatod magad. A legfontosabb, hogy görkorizás közben mindig dőlj előre. A gördüléssel történő haladás sokkal kisebb nyomást mér az ízületekre, mint a futás és a kocogás, ezért aki kímélni szeretné az ízületetit, inkább ezt a mozgásformát válassza. Ha az ügyetlen időszak már mögötted van, akkor kezdetben heti 2 alkalommal 2-szer gurulj az aszfalton. A 20 perces edzéseket a 4. hónap végére akár 60 percesre is emelheted. A lényeg a fokozatosságon van.

A kardioedzés hatása általában

– szuper zsírégető
– növeli az állóképességet és az akaraterőt
– javítja a szív- és keringési rendszer teljesítményét, ezáltal csökkenti az infarktus kockázatát
– ritkábban leszünk betegek, mert javítja a szervezet védekezőképességét

Túrázás
Egyik előnye, hogy a természet szépsége, a jó hegyi levegő eltereli a figyelmet az erőfeszítésekről. Úgy formálódik a feneked, a lábad és a karod, hogy észre sem veszed. Ehhez a sporthoz a legfontosabb és elhagyhatatlan dolog a megfelelő túracipő kiválasztása. A kényelmetlen lábbeli miatt ugyanis nemcsak a bokád és az ízületeid kerülnek veszélybe, hanem még a hatalmas vízhólyagoktól sem menekülhetsz meg. Végezheted alkalomadtán és hetente, egyedül és barátokkal vagy akár a kedvenc négylábúddal is.

Taposás
Ha az időjárás viszontagságai nem megfelelőek ahhoz, hogy a szabadban végezd az edzést, akkor jöhet a taposógép. Napi 15 perc, 1-2 hónap és tiéd lehet a földkerekség legformásabb feneke. Megkímélni ízületeidet nem tudod a taposással, viszont a megfelelő cipő kiválasztásával sokat könnyíhetsz a lábadra nehezedő terhen. Fontos még, hogy végig szorítsd le a sarkad, soha ne dőlj előre, és ne támaszkodj a kezedre, mert úgy a láb izmai nem dolgoznak olyan ertőteljesen.

Evezés
Ez az egyetlen mozgásforma, amely hatásosan edzi a felsőtest izmait, mint a tricepsz, a hát és a has, de a combfeszítő izmokat is megdolgoztattja. Evezés közben a hát alsó részét egyenesen kell tartani, ami hosszú távon szintén nehéz feladat. Ezért derék és hátfájósoknak nem javasolt illetve a túlsúllyal küszködőknem sem ajánlott.

Power walkingozás
Ez a fajta gyaloglás szintén segíti a sejtek oxigénfelvételét, növeli a pulzusszámot, tehát remek kilófaló mellékhatásokkal rendelkezik. A lényeg, hogy a normálisnál vagy kényelmesnél gyorsabban gyalogolj, és sokáig bírd a tempót. Ezzel erősödik és formálódik az alsó és felső lábizmod és a farizmod, javul a légzéskoordinációd.

Ugrálókötelezés
Nemcsak az örömteli gyermekkorba vezet vissza, hanem megmozgajta az egész testet, edzi a szívet és ráadásul a mozgás öröme rengeteg boldogsághormont szabadít fel a szervezetben. Kezd 2 perces lassú bemelegítéssel, majd váltogasd 1-2 percenként az intenzitást illetve a páros, váltott lábbal végzett és az 1 lábas ugrásokat. Más edzésformával együtt végezd, így nem fogsz hamar beleunni.

Forrás: http://www.kiskegyed.hu/test-es-lelek/fitnesz/a-10-legjobb-zsiregeto-sport-39492.html

Újabb hétfő

Hát, a mai napon eddig még nem sok történés volt. Anyáék tegnap elmentek Balatonfüredre, kedden jönnek csak. Addig elkéne mosogatni azt a marhasok koszos edényt ami tegnapról maradt, felkéne mosni, vasalni kéne stb. Mindemellett reggel kb fél9 óta videót vágok…szóval laza 3órája..:D Viszont azthiszem most talán elkészültem vele végre, délután meg tanulni is kéne a szerdai zh-mra. Ja meg ugyebár tornázni, futni…meg a házimunkák:D Jóprogram..:D

R: 3db abonett vékonyan megkenve vajkrémmel(fitt..szóval 30%kal kevesebb benne a zsír, mint a simában..:D),4 vékony szelet húskenyér,3vékony szelet sajt, 3szelet pritamin paprika, zöld tea

E: fél müzlistálnyi májgombóc leves, sajtos pulykamellfilé párolt zöldséggel,pici rizzsel

U: 1nagyobb savanyú paprika,káposztasalátával töltve

V: fehérjeturmix

Hát kihevertem a tegnapi másnapot…nemkívánok ilyet senkinek mert kibaszottmód szarul voltam…soha többet ennyi piát..sőt piát se nagyon akarok mostanában látni…habár 20.án szülinapom lesz,de szerintem akkorsem lesz semmi különösebb ivászat. Kezdek én már kinőni az ilyenekből..

Amúgy szombaton olyanokkal buliztunk, akiket mostanság elég ritkán láttam, hát mitnemondjak megkaptam 1-2embertől, hogy “úristen hogylefogytál” meg hasonlók.  Ez mind szép és jó lenne, mert lefogytam tényleg, igen sokat. De ettől függetlenül engem valahogy nagyon idegesít az, hogyha ezen témázik valaki, hogy “mit csináltál, hogy így lefogytál” meg “nemszoktál rendesen enni?” meg a “nehogy mégjobban lefogyj ,mert már elfog fújni a szél” és hasonlók. Az egyik ismerős azzal piszkált, hogy mondjam már meg hány kg-ot fogytam. Nem akartam neki elmondani, mert oké, hogy tökjó lefogytam ennyit, de engem zavar a tudat, hogy ha valaki megtudná hány kg-ot fogytam, akkor belegondolna, hogy úristen hányról indulhattam, mert még most sem vagyok egy nádszál. Engem meg marhára idegesít, hogy persze nagy teljesítmény ennyit fogyni, na de szerintem szégyelnivaló az, hogy egyáltalán eljutottam arra a szintre, hogy 96kg legyek és ennyit kelljen fogyni. Ha nem hagytam volna idáig fajulni a dolgokat, lehet eléglett volna fogyni kb 10kg-ot és hello. Szóval öröm az ürömben…örülök, hogyha megdícsérnek, de nemakarom, hogy akárki is tudja mennyi voltam(mármint ismerősökre gondolok). Anyának is elmondtam nemrég, hogy mennyit fogytam január óta…mondta, hogy ez tökjó meg milyen ügyes vagyok..aztán most sztem már minden rokon meg minden 2.szomszéd is tudja, mert állandóan ezen témázik..:D ja meg persze azon, hogy nemkell már fogynom úgyhogy ne fogyózzak. Hát pedig igenis kell, amit elkezdtem be is fogom fejezni. Nem elégszem meg azzal, hogy jobb az alakom…olyat akarok, amilyennel már igazán elégedett lehetek. Adriánnak is mondtam szombaton, hogy egy 65kg-mal teljesen kiegyeznék…ő meg nagy szemekkel nézett,hogy 65?!:D Megegyeztünk, hogy először 70ig jussak el, aztán majd utána eldöntöm, hogy hogyan tovább. De engem eléggé csábít az a 65..:P

Sport és egészséges életmód

Gondoltam leírom, hogy nekem mi a véleményem a sportról, egészséges életmódról…milyen volt a hozzáállásom régen és mennyiben változott ez meg mostanra.

Nos…a sportot mindig is nagyon szerettem, konkrétan általános iskolás korom óta mindig sportoltam valamit egészen kb. középiskola 3.ig Általános 3.tól 6.ig kosaraztam(sztem ekkor éltem a sporttevékenységem fénykorát), 4.ben még úsztam is heti 2x, utána 6.-8ig atlétika versenyeekre jártam, 7.-8.ban floorballoztam, majd miután középsuliba kerültem 9.-10. osztályban kézilabda edzésekre jártam(ami inkább hasonlított tömegsportra, de véglis mozgás volt és ez a lényeg), ha jól emlékszem 12.ben pedig kb fél-háromnegyed évig aerobicra jártam. Ergo nekem a mozgással sosem volt bajom, imádok biciklizni, sportolni ugrabugrálni, aerobicozni, táncolni szóval nagy haverok vagyunk a sporttal 😀 Ennek ellenére mégsem voltam soha egy olyan marhasportos alkat, de a tesiórákat mindig szerettem és sokszor jobb is voltam, mint mondjuk egy nálam sokkal vékonyabb osztálytársam, akiről mindenki azt gondolta volna, hogy simán jobb nálam. Maradjunk annyiban, hogyha esetleg nem is voltam a legjobb, de mindig próbáltam magamból kihozni a maximumot, amit a tanárok is láttak. Volt,hogy elszántam magam arra is, hogy na akkor én heti 4-5x kb félórát szobabiciklizek…ez ment is egy ideig..közben néztem a kis sorozatomat, deaztán meguntam..gondolom nemláttam semmi eredményt és ezért:D Ugyanígy voltam a futással is, eljárogattam párszor kutyával,vagy anyával….de mivel alapból utálok hosszútávot futni, így ezt is gyorsan feladtam. Talán idén januártól voltam/vagyok úgy vele, hogy habár mindig is szerettem a sportot, de most látom is az eredményét és nem kényszerből csinálok valamit, mert hogy “jajj mais lekell tudnom a tornát”,hanem azért mert jólesik, feltölt energiával, kikapcsol, levezetem a feszültséget. Egyszóval JÓ és rendes bűntudatom van, ha esetleg kihagyom…hétvégék után meg mindig várom már a hétfőt, hogy végre tornázzak. Most ez nem a rizsa része, én mindenkit arra buzdítanék, hogy ha teheti mozogjon. Nemkell egyből heti 5x másfél órákat edzeni, az is jó kezdetnek, ha mindennap sétálsz intenzíven mittudomén fél órát. Vagy ha inkább tornáznál, akkor kezdd valami lightosabb tornával, esetleg rövidebb időtartamúval, ha hetente többször is megcsinálsz kb 20percnyi tornát, máris tettél valamit a célod érdekében.

Aztán egészséges életmód. Na ezzel már jobban hadilábon állok, mint a sporttal. Nem mondanám, hogy mindig jókislány voltam és egészségesen étkeztem. Persze a gyümölcsöket imádom, a salátákat is nagyon, viszont régen kb a sajtos-tejfölös tészta volt a kedvenc kajám..:D Pedig nem egy nagy szám, de mégis nagyon szerettem. Na meg a szendvicsek reggelire, vacsorára áhh 😀 Jó persze, mikor kicsi voltam senki nem szólt rám, hogy “hé azt nemkéne olyan sokszor enni, mert dagadt leszel..”, meg amúgyis ki gondolkodik ilyeneken gyerekként? Bár mikor már elkezdett zavarni a súlyom és láttam magamon, hogy ducibb vagyok, mint a többiek…akkor mindenféle csodadiétát próbáltam volna ki, ahelyett,hogy kevesebbet eszek vagy figyelek arra, hogy mégis mi van a tányéromon. Most így 20éves fejjel már épp ideje volt, hogy áttanulmányozzam ezeket a dolgokat, örülök is neki nagyon és szerintem mindenkinek tudnia kéne, hogy mi az a fehérje-szénhidrát-zsír-cukor stb. Mert higyjétek el, vannak akik nincsenek tisztában ezzel. Persze aki makacs és nemfoglalkozik az ilyenekkel azzal nincs mit tenni….magára vessen ha idősebb korában baja lesz, vagy akármi.

Mióta elkezdtem figyelni a táplálkozásomra sokkal jobban érzem magam…nem csak azért, mert fogytam miatta, hanem mert tudom, hogy amiket eszem, azok nem szétbasszák a testemet, meg 445435 E betű van bennük, hanem egészségesek. Igazából mivel a fogyókúrázás nem konkrétan egy időszakra szól, hanem ez komplett életmódváltás, szerintem mondhatom, hogy én életmódot váltottam…és nem is szeretnék a jövőben visszatérni a régi kajálási szokásaimhoz. Oké, biztos lesz 1-1 alkalom majd  jövőben, amikor megeszek egy szelet pizzát, vagy iylesmi…de konkrétan fehér kenyeret, zsírban tocsogó húsokat meg ilyesmiket nem szándékozom enni. A legjobb az egészben, hogy anya is próbál egészségesebb cuccokat csinálni ebédre, egyszóval rajta nem fog múlni, hogy egészséges kaja lesz-e az asztalon vagy nem. Aki esetleg gondolkodik egy ilyesfajta életmódváltáson, az először kezdje kicsiben, nemkell egyből drasztikus változtatásokat tenni. Főleg nem így karácsony előtt, mert valószínűleg úgysem sikerül betartani a diétát, amikor mindenféle finomság van az orrunk előtt. Ennek ellenére annyit tehetünk, hogy karácsonykor kistányért használunk, így átverjük az agyunkat úgy látjuk, hogy tele van a tányérunk, mégis kisebb adagot eszünk igazából. Emellett ha megoldható, célszerű olyan ételeket összeválogatni a karácsonyi menüből is, ami diétásabb…ergo nem a rántotthúst kell enni krumplipürével és kecsappal,aztán még lefolytani 3szelet haboskrémes mindenféle sütivel…:D Ami még fontos étkezés szempontjából, az nem más, mint hogy nem 2x kell enni egy nap és akkor felfalni a fél hűtőt, hanem inkább többször keveset, nem kell dugig lenni minden kajálás után. Régebben én is kb 2x ettem naponta, ebédeltem egy éthordónyi mennyiségű kaját(egy ekkora mennyiséget most 2kajálásra eszek meg..), utána meg este suli után letoltam vagy 3jól megpakolt zsemlét…most így visszagondolva…atyavilág voltak ám étkezési szokásaim:D

Összefoglalva sokkal jobban érzem magam azóta, mióta rendszeresen mozgok és tudom, hogy olyan dolgokat eszek, amik egészségesek ráadásul még finomak is… Mindenki maga dönti el, hogy mit kezd az életével…de miért ne lehetnénk egészégesek és fittek ahelyett,hogy kanapékrumpliként otthon punnyadunk naphosszat a tv előtt és toljuk az arcunkba a csipszet meg a pizzát?..